În urmă cu doi ani, Oracle a introdus ceea ce a numit o bază de date autonomă, cu învățare automată și alte funcții AI care pot repara erorile de date și pot combate hackerii fără intervenția umană. Anul acesta, producătorul anunță că a extins machine learning și în alte părți ale tehnologiei sale. Aceste zone variază de la sistemul de operare bazat pe Linux într-un produs nou, numit Oracle Autonom Linux, până la aplicații comerciale pentru procesarea facturilor, resurse umane și gestionarea lanțului de aprovizionare.
Oracle a adăugat funcțiile autonome de învățare a aplicațiilor cloud într-un mod impresionant și a dezvoltat un chatbot controlat prin voce, Oracle Digital Assistant, ceea ce reprezintă noi produse care automatizează parțial foile de timp, logistica și alte procese de afaceri. Conducerea Oracle se străduiește să vină cu noi tehnologii și produse, care să concureze cu cele dezvoltate de AWS, principalul rival al Oracle în infrastructura cloud.
Totuși, abilitatea de a rula software-ul Oracle pe infrastructura concurenților AWS și Microsoft este solicitată de clienți, fiind o necesitate similară cu ceea ce se întâmplă în lumea locală, unde software-ul rulează de obicei pe mai multe sisteme de operare și platforme hardware.
În ceea ce privește creșterea ERP-ului cu învățarea automată, Oracle pare să înainteze față de SAP, cu eforturile AI mai accentuate. Lipsa de marketing a SAP poate fi un motiv pentru această impresie, dar asta nu schimbă aspectul că aplicațiile inteligente Oracle Adaptive au mai multă lățime și profunzime decât tehnologia de conversație și chatbot Leonardo de la SAP.
Cu toate acestea, unii observatori din domeniu au spus că este mai mult o problemă de preferințe. Clienții SAP ar putea fi mulțumiți de accentul său pe aplicații și servicii cloud, cum ar fi Ariba și Concur, mai degrabă decât infrastructura cloud de bază, pe care Oracle o consideră ca fiind forța sa.