In anul 2015 Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a primit si solutionat peste 2.000 de reclamatii de la utilizatorii de comunicatii din Romania, cu 19% mai mult fata de anul 2014. Aproape jumatate dintre reclamatii au vizat aspecte referitoare la serviciile de telefonie mobila, in usoara crestere fata de anul anterior (+5%), in contextul in care cele mai recente statistici ANCOM arata ca la jumatatea anului 2015 romanii utilizau 22,7 milioane de cartele SIM active (pe baza de abonament si servicii pre-pay).
Dintre toate categoriile de servicii de comunicatii electronice (telefonie, internet si retransmisie a programelor audiovizuale), cele mai numeroase plangeri primite de Autoritate in anul 2015 se refera la serviciile de telefonie mobila (44% din totalul problemelor semnalate), urmate de serviciile de acces la internet fix (11%) si serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale (9%). Datele ANCOM centralizate pentru anul 2015 arata ca cele mai multe reclamatii formulate de utilizatori s-au referit la serviciile de comunicatii electronice furnizate de RCS&RDS (15%), Telekom Romania Mobile Communications (12%), Vodafone Romania (11%), Orange Romania (10%) si Telekom Romania Communications (10%).
Si in anul 2015 principala nemultumire a utilizatorilor de comunicatii din Romania a fost relatia contractuala cu furnizorii de servicii de comunicatii electronice, 40% din totalul reclamatiilor primite de ANCOM reprezentand sesizari privind derularea acesteia. Aspectele reclamate au vizat derularea, prelungirea si incetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii in contracte, dar si faptul ca furnizorii nu au raspuns la reclamatiile sau cererile utilizatorilor de reziliere a contractelor.