Transport/Travel — January 27, 2020 at 11:33 am

Air New Zealand folosește inteligența artificială în operațiunile aeriene

by

Air New ZeelandAir New Zealand lucrează cu Aeroportul Auckland pentru a testa o soluție software ce ajută la operarea mai rapidă a flotei. Tehnologia de inteligență artificială (AI), furnizată de startup-ul software Elvețian AI Assaia, folosește camere instalate la rampele și podurile aeroportuare pentru a captura imagini din aproximativ 50 de activități de manevrare și de manipulare la sol, cum ar fi curățarea și realimentarea cabinei aeronavelor.

Filmările sunt apoi prelucrate de software-ul Assaia, care generează informații și predicții în timp real pentru a ajuta companiile aeriene să-și gestioneze mai bine operațiunile aeriene. Mai mult, sistemul Assaia va furniza puncte suplimentare de date care vor permite transportatorului să-și pună la dispoziție personalul și echipamentele în fiecare punct al procesului de manevrare.

Pe lângă Air New Zealand, Aeroportul Gatwick din Londra a implementat, de asemenea, tehnologia Assaia pentru îmbunătățirea operațiunilor aeriene, ceea ce reprezintă un bun exemplu de sisteme complexe pe care AI a fost concepută să le optimizeze.

AI are un potențial mare în a ajuta companiile aeriene să reducă timpul de manevrare, ceea ce a reprezentat pentru acestea o provocare esențială de afaceri. Procesul de manevrare poate avea un impact negativ asupra performanțelor la timp ale companiilor aeriene, aeroporturilor și a experienței generale a pasagerilor, pentru că adesea cu costuri mari, atât monetare, cât și reputaționale.

De asemenea, Sita testează un sistem AI care folosește viziunea computerizată pentru a capta și explica procesul de manevrare, de la bloc la off-block și pentru a oferi recomandări în timp real pentru a gestiona în mod proactiv procedura de la aterizare până la decolare.