Recent, compania japoneză Fujitsu, unul din cele mai importante nume din universul tehnologiei, a anunţat lansarea unei noi versiuni a soluţiei proprii revoluţionare de analiză a imaginilor. Denumită GREENAGES Citywide Surveillance V3, soluţia este bazată pe inteligenţă artificială(AI), cu luarea în considerare a tuturor elementelor de asigurare a intimităţii persoanelor. Practic, este vorba de o soluţie care măsoară impactul reclamelor postate în spaţii publice, cum ar fi cele afişate în medii digitale precum monitoarele de mari dimensiuni, în scopul analizării numărului de oameni care se uită la reclame şi a atributelor acestora.
Dezvoltată de Fujitsu pentru a genera noi modele de reclamă în spaţii publice şi, astfel, pentru a contribui la dezvoltarea urbană prin mai buna înţelegere a experienţelor utilizatorilor, soluţia este relevantă pentru agenţiile de publicitate şi consultanţii media, precum şi pentru managerii de facilităţi de mari dimensiuni precum gările şi aeroporturile pentru ca aceştia să înţeleagă mai bine experienţele încercate de utilizatorii finali.
GREENAGES Citywide Surveillance foloseşte tehnologie AI dezvoltată în cadrul centrului de cercetare Fujitsu Human Centric AI Zinrai pentru a analiza imagini preluate de camere de supraveghere montate în diverse locuri din oraşe sau în cadrul facilităţilor publice, fără a identifica oamenii care apar în imagini. Soluţia extrage automat diverse date legate de oameni şi vehicole, măsurând fluxurile de trafic în timp real în cadrul unei aglomerări urbane.
Conform producătorului, această soluţie de monitorizare de tip smart city urmăreşte să ajute la crearea de zone urbane unde oamenii să poată trăi confortabil şi în linişte. În acelaşi timp, ea poate detecta comportamente suspecte. Soluţiei i-au fost adăugate caracteristici de capturare în timp real a acţiunilor şi caracteristicilor grupurilor de oameni, precum vizualizarea direcţiei, sexului predominant şi vârstei predominante a grupului, fără a se ajunge la identificarea persoanelor individuale din grupul respectiv.
Încă de la prima lansare, în octombrie 2016, soluţia Fujitsu a fost folosită de instituţii implicate în securitate, furnizori de servicii de transport şi corporaţii. În primăvara anului 2018, soluţia a fost actualizată pentru a suporta aplicaţii care să cuprindă o gamă largă de posibile scenarii urbane. De exemplu, dincolo de simpla detectare şi măsurare a numărului de persoane şi vehicole, caracteristicile de detecţie au fost întărite prin folosirea tehnologiei IA pentru distingerea elementelor hainelor purtate de oameni, precum şi pentru distingerea culorii, modelului şi producătorului de vehicole.
Prin intermediul actualizării din 2020, soluţia poate calcula acum numărul de oameni care acordă atenţie reclamelor, timpul cheltuit de aceştia cu urmărirea lor şi rata de vizualizare a reclamelor prin evaluarea direcţiei în care privesc grupuri mari de oameni cu ajutorul camerelor de supraveghere instalate în apropiere de panourile şi mediile publicitare, fără identificarea indivizilor în sine.
Mai mult, pe baza unor factori precum unghiul de înclinare şi direcţia capului unei persoane, soluţia poate detecta direcţia de vizualizare a persoanelor. Nu în ultimul rând, soluţia actualizată poate estima vârsta şi sexul oamenilor din mulţime, chiar şi atunci când feţele nu sunt perfect vizibile, pe baza estimărilor legate de caracteristici fizice precum coafura şi hainele purtate.