IBM oferă un pachet de servicii Watson agențiilor guvernamentale, instituțiilor academice și organizațiilor de asistență medicală să poată face față provocărilor COVID-19.
Compania va adapta și oferi gratuit Watson Assistant, tehnologia de cercetare a limbajului natural IBM Research și Watson Discovery, care formează IBM Watson Assistant for Citizens. Suita Watson este disponibilă gratuit timp de cel puțin 90 de zile, oferită prin formate online și mobile.
Conform IBM, timpii de așteptare pentru interogările legate de COVID-19 depășesc două ore. Utilizarea inteligenței artificiale prin Watson pot să grăbească răspunsurile la întrebările comune COVID-19.
Watson Asistent for Citizens, disponibil în cloud-ul public IBM, ingerează date din diverse surse, cum ar fi Centrele SUA pentru Controlul și Prevenirea Bolilor și autorități locale, precum state, orașe și raioane școlare.
Potrivit IBM, Watson Assistant for Citizens este disponibil în engleză, spaniolă și în alte 11 limbi. Serviciul Watson are, de asemenea, 15 seturi de lucru COVID-19 pre-instruite. Serviciile Watson sunt disponibile în SUA și au fost utilizate în Republica Cehă, Finlanda, Grecia, Italia, Polonia, Spania și Marea Britanie.
Unele dintre organizațiile care folosesc asistentul Watson pentru cetățeni includ Universitatea din Arkansas pentru Științe Medicale, regiunea Ostego din New York, Orașul Austin din Texas, Serviciul Național de Sănătate din Marea Britanie, Țara Galilor și Ministerul Sănătății din Polonia.
De asemenea, IBM a extins resursele de supercomputing pentru a analiza COVID-19, precum și instrumente de mapare de la The Weather Company pentru a urmări virusul.