Uptime Institute a creat un ghid de răspuns COVID-19 bazat pe sfaturi și recomandări din rețeaua sa de operatori și parteneri ai centrelor de date. Operatorii centrelor de date sunt instruiți pentru a anticipa provocările cauzate de incendii, inundații, întreruperi de energie electrică și alte evenimente catastrofale. Totuși, noul coronavirus trimite persoane responsabile de facilități critice pentru misiune pe un teritoriu neîncadrat. Centrele de date și echipele IT sunt de obicei foarte bune la planificare, dar foarte puține persoane au planificat ceva pentru tipul de pandemie în care ne aflăm acum.
Organizația de consultanță a centrelor de date tocmai a lansat un raport menit să ajute operatorii de infrastructuri critice să răspundă la impactul COVID-19, precum și să se pregătească pentru epidemii viitoare prin rafinarea strategiilor și procedurilor. Raportul gratuit, „COVID-19: Minimizing critical facility risk”, detaliază recomandările și posibilele etape următoare. Ca urmare a pandemiei, dependența de tehnologie este în creștere: numărul de lucrători în telemuncă este în creștere, comerțul cu amănuntul on-line este în creștere, comunicațiile între afaceri se desfășoară digital, iar interacțiunile sociale se mută online. Toate acestea vor conduce la o utilizare mai bună a rețelei și la o utilizare mai mare a infrastructurilor esențiale pe care suntem responsabili pentruîntreținerea.
Adaptați planurile de răspuns existente la COVID-19
Planurile de recuperare în caz de dezastre ale multor companii pot să nu includă pregătirea pandemiei, dar asta nu înseamnă că trebuie să înceapă de la zero. În schimb, încercați să adaptați un plan de urgență existent, care ar fi fost pregătit pentru un scenariu care ar îngreuna accesul personalului la un site al centrului de date, cum ar fi un uragan.
Creați planuri de răspuns COVID-19 cu niveluri
Nu este de dorit ca oamenii să treacă de la o activitate normală la o izolare de 100% într-un singur pas. Nu este necesar și poate să nu fie rentabil. Cele mai bune practici necesită un plan de intervenție de trei până la cinci niveluri, potrivit Uptime Institute, cu niveluri de escaladare, de la luarea măsurilor de precauție rezonabile, până la cele mai grave cazuri, cum ar fi funcționarea electricității sau chiar închiderea completă a site-ului. Un plan ar trebui să identifice în mod clar acțiunile care trebuie luate la fiecare nivel și circumstanțele care ar duce la punerea în aplicare a următorului nivel.
De exemplu, în ceea ce privește disponibilitatea personalului, companiile ar trebui să dezvolte o matrice de amenințare a personalului pentru diferite scenarii de absenteism, cum ar fi mai puțin de 25% absentism sau 25-50% absentism. Fiecare nivel ar trebui să rezume care va fi impactul asupra afacerii, modul în care va afecta operațiunile din centrul de date și impactul asupra nivelurilor serviciilor.
Curățați și igienizați centrele de date mai des și mai profund
Când vine vorba de implementarea unui plan de răspuns COVID-19, primul lucru pe care companiile ar trebui să îl ia în considerare este curățarea site-ului. Centrele de date tind să fie destul de curate, dar va trebui să ne îmbunătățim procedurile pentru a limita riscul pentru personal și pentru a respecta cerințele pe care trebuie să le menținem site-ul disponibil. Echipajele de curățare din centrul de date vor deveni o parte mai importantă a operațiunilor. Va fi necesară reevaluarea modurilor, echipamentelor, echipalor și substanțelor cu care vor fi curățate centrele de date.
Stabilirea unor protocoale de sănătate la locul de muncă
Noile proceduri de răspuns COVID-19 ar trebui să includă acțiuni specifice. De exemplu: distribuirea protecțiilor către oameni pe măsură ce intră în centrul de date, utilizarea termometrelor fără contact ca parte a procedurilor de acces, procese de schimbare a turelor care să permită colaborarea la distanță, crearea unei liste de verificare pentru igienizare pentru personalul care intră în centrul de date și locul de muncă.
Protecția lanțurilor de aprovizionare
Printre garanțiile recomandate de Uptime Institute se numără planificarea pentru întreruperile lanțului de aprovizionare pentru articole precum cablurile și rafturile serverului, rezervoarele de combustibil și amânarea întreținerii neesențiale atunci când este posibil.
De asemenea, testarea stresului VPN-urilor nu este esențială doar pentru munca la distanță ci și pentru ca angajații administrativi să lucreze de la distanță. Dacă intrați într-un scenariu cel mai rău în care nu mai puteți aduce fizic personalul centrului de date, va fi necesară accesarea sistemului de gestionare a clădirilor și a altor sisteme de operare de la distanță, în siguranță și în eficiență, iar asta înseamnă, în cele mai multe cazuri, să fie utilizat un VPN bun”
Limitați circulația și formați echipe de centru de date de rezervă
Este important să vă asigurați că personalul nu circulă între site-urile centrelor de date pentru a reduce riscul de a transmite o infecție de la un site la altul. La niveluri mai ridicate de escaladare a răspunsului, luați în considerare crearea a două echipe de schimb, astfel încât o echipă să poată fi acasă, să se autoizoleze, timp de două săptămâni, în timp ce cealaltă echipă lucrează.
Asigurați-vă că centrul de date este esențial
Un alt beneficiu de a avea un plan cuprinzător de răspuns COVID-19 este faptul că poate ajuta la stabilirea faptului că operațiunile din centrul de date sunt critice deoarece autoritățile guvernamentale și de sănătate ar putea limita călătoriile în efortul de a limita răspândirea coronavirusului și un plan solid ar putea ajuta o companie să facă argumentul pentru o excepție.
Înscrieți-vă managementul pentru a asigura derularea planurilor
Companiile trebuie să aibă un plan pentru comunicații interne și externe. Planurile ar trebui să acopere modurile de comunicare și frecvență, pentru început. În imaginea de ansamblu, este foarte important ca managementul să fie implicat activ în executarea tuturor planurilor și să poată schimba tactica pe măsură ce circumstanțele se schimbă.
Doar managementul poate asigura că toate aceste lucruri stabilite ca proceduri și practici sunt de fapt implementate în mod consecvent și în timp. Oamenii tind să se relaxeze după ce au fost într-o situație de criză timp de 10 zile sau 20 de zile și este de evitat acest lucru, pentru ca procedurile să continue să fie aplicate atât timp cât este necesar.