Internet/Telecom — February 26, 2016 at 10:09 am

200 de ONG-uri romanesti pot beneficia de 9 milioane de dolari de la Google, in 2016

by

Aiming US DollarsPeste 200 de ONG-uri din Romania au aplicat, in 2015, la programul “WEB-ONG”, care are ca obiective principale dezvoltarea capacitatilor de promovare a ONG-urilor, cresterea ratei de absorbtie a fondurilor nationale si internationale alocate pentru acestea si cresterea increderii romanilor in actiunile organizatiilor non-profit.

Dintre acestea, 30 de proiecte internationale dedicate ONG-urilor au fost deja castigate, iar 170 sunt in proces de inrolare. Mai mult decat atat, Asociatia Europa Digitala – initiatorul programului national si prima organizatie partener certificat Google din Romania – anunta ca, pentru anul 2016, a alocat alte 200 de locuri pentru programul “WEB-ONG”, care cumuleaza un fond de 9 milioane de dolari in Granturi Google, pentru promovarea organizatiilor in mediul online. Organizatiile inscrise in programul “WEB-ONG” au beneficiat, anul trecut, de peste 1 milion de accesari ale paginilor de Internet si peste 16 milioane de afisari in motoarele de cautare ale proiectelor sociale derulate de acestea.

Programul “WEB-ONG” are menirea de a ajuta ONG-urile din Romania sa-si dezvolte capacitatile de promovare, prin construirea gratuita a paginilor web si de aplicare la diverse granturi internationale, printre care si Google Ad Grants for nonprofits, care ofera acestora un buget lunar de 10.000 de dolari, pe care il pot folosi pentru publicitatea online in motorul de cautare Google.

Programul dedicat organizatiilor non-profit a fost lansat in Romania, in contextul in care un studiu dat publicitatii de iVox.ro, arata ca doar jumatate dintre ONG-urile romanesti se promovau online in 2015, iar 81,58% dintre acestea nu au aplicat niciodata pentru o finantare nationala sau internationala destinata organizatiilor non-profit, majoritatea motivand lipsa de resurse si de cunoastere. Dupa un an de la lansarea programului, Asociatia “Europa Digitala” a reusit sa creasca gradul de incredere a romanilor in ONG-uri, oferindu-le acestora uneltele necesare pentru a comunica mai eficient si transparent cu beneficiarii sau grupurile-tinta ale proiectelor sociale, iar mediul online s-a dovedit a fi cel mai eficient mod de a promova comunitatea civila.


“Este foarte important intr-o democratie consolidata ca societatea civila, in general, dar mai ales ONG-urile, sa fie cat mai vizibile si credibile, iar misiunea Asociatiei “Europa Digitala”, prin programul “WEB-ONG”, este de a le construi si oferi parghii prin care acestea sa comunice mai des si mai eficient cu beneficiarii proiectelor lor. Suntem prima organizatie care a devenit partener certificat Google in Romania, avem in echipa 7 specialisti certificati de Google pentru a implementa proiectul international Google AdGrants for nonprofit, care ofera lunar ONG-urilor din Romania suma de 10.000 de dolari. Aceasta suma este folosita de organizatii pentru a-si promova actiunile in cel mai mare motor de cautare din lume, iar pentru anul 2016, am alocat alte 200 de locuri pentru ONG-uri, in care acestea pot folosi fondul de 9.000.000 de dolari pentru promovare in mediul online”,
declara Remus Lucut, presedintele Asociatiei “Europa Digitala”.

Inscrierile la programul “WEB-ONG” se pot face pe website-ul http://europadigitala.ro/web-ong/.