În anul 1998, mă aflam într-un Temple Bar, în Dublin, cu noul meu telefon mobil Nokia 5110. Participam la o conferință despre modul în care Internetul va schimba comportamentul societății. Prezentatorul ne-a spus că ceea ce urma să vedem este ilegal. Ne-am uitat lung unii la alții, fiind foarte încântați că ne aflam acolo. Ce credeți că a făcut? A efectuat un apel telefonic prin IP, folosind lățimea de bandă a două linii ISDN, lucru care, la acea vreme, era ilegal în Irlanda. Însă surprizele nu s-au oprit aici.
Prezentatorul a început apoi să ne povestească despre cum, peste 10 ani, ne vom rezerva zborurile prin intermediul telefoanelor noastre, vom face check-in-ul și ne vom îmbarca cu ajutorul acestora. La aterizare, vom chema un taxi cu telefonul, taxi ce ne va duce la hotelul pe care l-am rezervat online și vom folosi sistemul GPS pentru a ajunge acolo. Aceste amintiri mi-au rămas vii în minte, nu pentru că părea ceva ireal, ci pentru că totul era complet diferit de ceea ce știam că este un comportament normal la acea vreme. Acum a devenit ceva normal și nu ne vom mai întoarce la ceea ce era înainte.
Cine a studiat știința comportamentală știe că schimbarea comportamentului se face în timp și trece prin mai multe etape. În momentul de față, mulți oameni se confruntă cu o schimbare dramatică în activitatea lor, în special în privința drumului spre locul de muncă, a locației și a interacțiunilor profesionale, care au fentat, până acum, toate etapele procesului de schimbare. Nu a existat nicio precontemplare, contemplare, intenție sau pregătire. Ei s-au trezit pe neașteptate în prezent și își exersează noile comportamente în medii noi. Pentru mulți, acest mediu nou nu este rău deloc. Ei s-au convertit, să zicem așa, și există foarte puține motive pentru a reveni la ceea ce a fost înainte.
Acesta este acum noul „normal”, care se va menține chiar și în lunile următoare, când restricțiile se vor relaxa.
Vorbind despre schimbările sociale seismice determinate de evenimente majore, Robert Kargon, profesor de istorie la Universitatea John Hopkins a spus: „Aceste tipuri de urgențe accelerează tendințele care există deja în societate”. În momentul de față, pare să existe o dorință aprinsă de a proteja planeta, de a exista un echilibru între muncă și viața privată, mai puțin timp pierdut pe drumul spre job și mai multă flexibilitate în muncă.
Până la evenimentele recente, ați putea spune că Internetul ne-a accelerat viața de zi cu zi. Acum, a devenit esențial în viața noastră – interacțiunea vizuală cu alte persoane pe care nu le putem întâlni fizic, traiul, siguranța și sănătatea noastră. Acesta să fie oare scopul actual al Internetului?
La ora actuală, chiar și profesiile care nu sunt dependente de tehnologie, cum ar fi profesorii, instructorii de fitness și medicii, folosesc tehnologia așa cum nu au mai făcut-o până acum. Acum a devenit ceva normal și pentru ei. Deci ce efect va avea acest lucru asupra domeniului IT și asupra infrastructurii care îl susține?
1. Dezvoltarea segmentului Cloud
Pornind de la premisa că nu ne vom mai întoarce niciodată unde eram și ținând cont de creșterea dramatică a cererii de servicii cloud, se preconizează că acest domeniu va înregistra o creștere accelerată.
Companiile vor dori să devină mai rezistente la șocurile noi și, totodată, să aibă capacitatea de a facilita un nou model de lucru. Își vor muta cât mai multe servicii în cloud pentru a asigura accesul de la distanță. Și, desigur, pentru a fi mai puțin predispuși la efectele șocurilor viitoare, vor dori să se partenerieze cu companii prestigioase de tehnologie, care le vor oferi cel mai mare nivel de protecție.
2. Dezvoltarea site-urilor EDGE
Luând în considerare cererea crescută pentru furnizarea serviciilor cloud, costurile și viteza, este probabil ca marii jucători din domeniu și furnizorii de colocare să înceapă să distribuie aceste servicii într-un ritm și mai rapid. Fiind bine protejați în perioadele dificile, vor putea să se deplaseze cu un anumit ritm. Viteza de implementare se va accelera, iar cererea pentru concepte precum centrele de date prefabricate probabil va crește.
3. Creșterea lățimii de bandă pentru serviciile de telecomunicații rezidențiale
Serviciile de cloud implementate localizat depind de ultimul kilometru pentru a ajunge la utilizator. Deși volumul total de trafic nu se va schimba, tiparele de utilizare vor fi diferite. Sediile de firmă cu conexiuni puternice vor fi mai puțin solicitate, în vreme ce, în zonele rezidențiale cu capacitate mai mică, solicitarea va crește. Aceasta face probabilă gâtuirea lățimii de bandă în nodurile de rețea. În plus, disiparea căldurii va deveni un subiect fierbinte, mai ales în sezonul cald, când mentenanța devine mai riscantă, din cauza căldurii suplimentare generate în siturile unde se află nodurile care vor lucra la aproape 100% din capacitate.
Oamenii sunt specia cea mai adaptabilă și cu siguranță vom reuși să ne adaptăm cu succes și acum. Ceea ce se diferă este viteza și pârghiile de influență. Dacă în urmă cu 15 ani ne-am fi confruntat cu această shimbare rapidă de a lucra de la computerele de acasă, am fi fost mult mai puțin pregătiți să susținem continuitatea activității care este esențială pentru comunitățile noastre acum și să mergem înainte. Acum, însă, este posibil.
de Simon Blake, Director de Marketing pentru regiunea EMEA, Vertiv