Aplicațiile mobile au devenit un instrument modern al pieței globale a companiilor, având o evoluție rapidă odată cu dezvoltarea tehnologiei mobile și a creșterii vitezei dispozitivelor și a internetului. De la primul telefon cu un eco-sistem de aplicații, Blackberry, până la actualele sisteme ce permit interacțiuni cu camere video, sharing rapid și AI, am intrat într-o lume în care oamenii sunt atașați total de dispozitivele lor. Totul a fost încurajat și de creșterea vitezei internetului mobil la prețuri foarte reduse.
Dezvoltarea de aplicații dedicate este încurajată și de flexibilitatea acestora, în condițiile în care aplicațiile bazate pe browser sunt limitate de standarde tehnice precum HTML, CSS, JavaScript. Astfel companiile preferă să investască în platforme ce pot fi controlate mult mai ușor de utilizatori și de platformele iOS și Android, cu o viteză crescută și abilități precum sesiuni multiple, o personalizare ușoară, o experienția de design dedicată sau posibilitatea de a schimba formatul de display, posibilitate greu de realizat în browser. Mai mult, o aplicație este mult mai ușor de controlat din punct de vedere al permisiunilor și al notificărilor push.
Iar evoluția aplicațiilor și creșterea numărului de utilizatori au adus necesitatea implementării sistemelor de feedback de la utilizatori, fiind implementate sisteme de rating și popularitate ce ajută companiile să își îmbunătățească oferta și să comunice mai ușor cu utilizatorii. Sistemele de plată în aplicații pe baza de plată simplă sau abonament au ușurat livrarea serviciilor și a produselor. Și mai mult, aplicațiile au învățat să se adapteze la fiecare utilizator în parte, intrând puternic în viața tuturor utilizatorilor, companiile având astfel posibilitatea să livreze produse și servicii personalizate.
Citiți și:
Abordări greșite care afectează dezvoltatorii începători de aplicații mobile
Aplicațiile mobile își schimbă forma și conceptul
Kaspersky pune la dispoziția dezvoltatorilor de aplicații mobile o soluție de testare pentru Android
Greșeli în abordarea dezvoltării aplicațiilor mobile pentru companii