Analiza — June 8, 2020 at 6:41 pm

Transformarea afacerilor prin strategii mobile sigure

by

Technology concept with cyber security internet and networking, Businessman hand working on laptop, screen padlock icon on digital display.Strategiile mobile ale companiilor devin clar din ce în ce mai necesare și din ce în ce mai complexe, noua eră digitală impunând tranziția către acestea, în caz contrar companiile având de pierdut.

Valoarea companiilor provine din mobilitatea pe patru niveluri care se suprapun, de la creșteri simple și incrementale ale eficienței până la transformarea afacerii.

În primul nivel, o întreprindere tipică permite mai întâi accesul smartphone-ului la e-mail, contacte și calendare, oferind angajaților același acces pe care îl aveau de mult timp de pe calculatoarele lor de la birou. Dar totuși adevărata valoare de afaceri a acestei implementări mobile este de ordinul 1-2%, deci este doar un mic prim pas către mobilitate.

În continuare, companiile încep să conecteze capabilități suplimentare la dispozitivele mobile, poate pentru a verifica disponiblitatea unor săli de conferințe, sau să permită cheltuielile de călătorie sau poate chiar să aibă acces la magazine de fișiere precum SharePoint. Din nou, această implementare mobilă oferă o anumită eficiență incrementală, dar probabil mai mică de 3%.

Serviciile financiare au făcut a treia etapă, ceea ce adaugă în cele din urmă o valoare semnificativă a afacerii, în urmă cu câțiva ani, când cei mai inovatori dintre ei au început să accepte depuneri de cecuri, permitând clienților să facă cecurilor fotografii cu telefonul. Deși pare a fi mică, această inovație a păstrat o valoare semnificativă a afacerii pentru bănci și o valoare extraordinară a experienței clienților. Drumurile la sucursala bancară pentru depunerea cecurilor au dispărut. Colectarea cecurilor de hârtie au dispărut. Procesele de transport, scanare și distrugere a cecurilor de hârtie nu mai sunt consumatoare și costisitoare. Aproape peste noapte, aceste bănci au înregistrat reduceri ale costurilor pe măsură ce oamenii au adoptat această inovație.

Cel mai înalt nivel al schimbării către mobilitate provine din transformarea totală. Există puține exemple, dar Uber oferă un exemplu de afaceri transformațional care este foarte vizibil. Prin utilizarea caracteristicilor cheie ale fiecărui smartphone, precum locație, cartografiere, atingere și interacțiuni simple cu utilizatorii, Uber a îmbunătățit afacerea cu taxiuri, reducând numărul de mașini care circulă în mod inutil în căutare de clienți și creând un beneficiu reciproc prin reducerea timpului pierdut în încercarea de a găsi un taxi. Mai mult, aceasta a redus negocierea plății pentru călătorie și a încorporat evaluările clienților și ale șoferului pentru a rezolva satisfacția ambelor părți. Transformarea Uber nu s-a oprit aici. În marile orașe, Uber preia și livrează copii și pachete, îmbunătățind în continuare valoarea serviciului pentru persoanele ocupate. În timp ce există întrebări în jurul unor practici specifice, există o adevărată transformare a valorii din modul în care s-au făcut lucrurile.

Aceste 4 nivele indică etape de la cea mai simplă, la cea mai complexă, iar pe măsură ce valoarea afacerii crește, valoarea informațiilor accesate crește, de asemenea, necesitând mai multă integrare, mai multă muncă și mai multă securitate. CIO(Chief Information Officer) trebuie să privească dincolo de formarea dezvoltatorilor de aplicații și, în schimb, să se concentreze pe găsirea de instrumente și procese care vor permite accesul securizat la resurse care vor crea o valoare mai mare a afacerii. Acest lucru conduce la creșterea valorii și a nevoii de gestionare eficientă a identității, API-uri și alte servicii care vor suporta aplicații mobile sigure. Mai mult, această evoluție mobilă evidențiază creșterea potențială a valorii afacerii prin productivitate și transformare.

Există trei strategii de securitate mobilă critice pentru a ajuta la creșterea reală a valorii afacerii mobile. În primul rând, CIO-urile trebuie să lucreze și să-și angajeze partenerii de afaceri în exerciții de creativitate și inovare pentru a crea un portofoliu de activități pentru aplicații mobile care să includă atât mici pariuri incrementale cât și una sau două idei de transformare mari. Metodologiile „Design Thinking” au trecut de la artă la știință ca o modalitate de implicare a echipelor de afaceri pentru a gândi creativ la oportunitățile actuale și viitoare ale unei companii. Aceste procese sunt folosite de nenumărate dintre cele mai inovatoare companii pentru a genera idei și a le perfecționa în produse, servicii și aplicații care pot fi construite, testate și perfecționate rapid. Idei noi pot veni din multe locuri, dar abordările deliberate pentru generarea și dezvoltarea acestor idei sunt necesare pentru a se asigura că aplicațiile vor crea valoare pentru afaceri.

În al doilea rând, CIO trebuie să abilizeze o echipă de dezvoltare a aplicațiilor mobile pentru a dobândi abilitățile și instrumentele necesare pentru a proiecta, construi și testa rapid aplicații mobile. Acestea nu sunt aplicațiile pe care le-am construit în anii 90 și 2000. Aplicațiile mobile trebuie să fie construite pe baza cazurilor de utilizare și a experiențelor clienților ușor de adoptat, ușor de implementat și de demonstrat. Un sondaj recent realizat de Gartner a constatat că utilizatorii vor încerca aplicații noi, dar trebuie să fie convinși de valoarea unei aplicații înainte de a o adopta și de a schimba modelele de utilizare pe termen lung. Echipele de dezvoltare a aplicațiilor au nevoie de instrumente care le permit să construiască și să gestioneze codul pe parcursul ciclului de viață al dezvoltării. De asemenea, au nevoie de abilități pentru a se asigura că utilizările, interfețele și imaginile facilitează adoptarea cu experiențe excelente ale utilizatorilor, astfel încât aplicațiile să ofere o valoare demonstrabilă angajaților, partenerilor și clienților.

În al treilea rând, CIO trebuie să se asigure că securitatea este o parte integrantă a procesului. Reputația companiei se bazează pe securitatea și confidențialitatea adresate de fiecare cerere pe care compania o livrează. O aplicație nesigură poate strica o reputație de afaceri construită de-a lungul a zeci de ani. Problemele de confidențialitate pot reduce adopția sau pot provoca un exod în masă de la o aplicație la alta. Organizațiile ar trebui să includă securitatea in situații de utilizare, funcții de închidere și criterii de eliberare, pentru a se asigura înainte de lansare că aplicațiile mobile sunt protejate de cel puțin cele mai frecvente probleme de securitate mobilă.

Companiile trebuie să dezvolte strategii mai profunde de gestionare a riscurilor de mobilitate care să permită crearea unei valori de afaceri măsurabile și semnificative. Atunci când dezvoltă strategii mobile, companiile ar trebui să atragă mai multă atenție asupra modului în care mobilitatea își poate redefini afacerea și să creeze noi oportunități, precum și să caute modalități de reinginerie a proceselor folosind date și capacități mobile, toate ținând cont de securitate în ceea ce privește atât soluțiile mobile, cât și organizația în general.