Retail / Horeca — June 24, 2020 at 5:11 pm

Monitorizarea concurenței și auto-price

by

În ultima vreme, zona comerțului online a înregistrat creșteri considerabile, lucru care a determinat apariția mai multor jucători în piață. Astfel, competiția comercianților online devine din ce în ce mai strânsă, lucru ce creează noi provocări și idei inovative pentru o poziționare superioară față de concurență.

image_2Monitorizarea concurenței

Pentru un comerciant, monitorizarea comportamentului competiției și a mișcărilor de preț într-un interval de timp duce la identificarea unor soluții care să-i maximizeze profitul. “Cei care vând produse similare cu alți competitori își pot crea o politică automată de prețuri astfel încât să aibă cel mai bun preț din piață”, spune Florin Măcău, fondatorul platformei de automatizări ecommerce FamShop. “O raportare completă a concurenței împreună cu istoricul acesteia duce la cele mai bune decizii, inclusiv la renunțarea de a mai comercializa o anumită gamă de produse neprofitabilă”, mai precizează Florin.

Auto-price în funcție de competitori

Optimizarea prețurilor sau “auto-pricing” este un pas complementar cu monitorizarea prețurilor în care politica de prețuri este actualizată automat în funcție de prețurile urmărite. Astfel, procesarea manuală de actualizare a prețurilor în online se poate automatiza. În plus, în acest proces, se pot implica și algoritmi de machine-learning atât pentru identificarea produselor concurenței cât și pentru predicția prețurilor competitorilor.

Platforma completă ce eficientizează timpul de lucru al comerciantului online

Automatizarea în ecommerce, integrarea între sisteme diferite este o provocare care trebuie acceptată. Pe lângă experiența în automatizare și integrările deja cunoscute între magazine online, marketplace-uri, generările automate de AWB-uri și facturi, sincronizările de stocuri, platforma cloud FamShop vine în ajutorul comercianților cu soluția de monitorizare a prețurilor concurenței și auto-pricing, prezentată înițial anul trecut la două binecunoscute expoziții de tehnologie și ecommerce din București.

Experți în automatizare

Se simte nevoia de automatizare din ce în ce mai puternică, întrucât volumele comenzilor și ale produselor cresc exponențial, iar comercianții online sunt nevoiți să aleagă software de specialitate pentru a scala fluxurile de lucru, atât în online cât și în offline.

Platforma FamShop a pornit de câțiva ani o campanie de conștientizare a importanței automatizării și ajută companiile să eficientizeze timpul de lucru și procesarea manuală.

Platforma FamShop investește, de asemenea, în dezvoltare, lucru pentru care anul trecut a lansat Shop by Voice, un modul de interacțiune vocală complexă în magazinele online și, de asemenea, o aplicație mobilă ca magazin electronic destinată oricărui comerciant online.

 

Citiți și:

Magazin online ca aplicație mobilă

RPA în comerțul online – arta subtilă a automatizării