Esential — August 28, 2020 at 2:55 pm

Expectativă optimistă în zona inteligenţei artificiale

by

Polygonal brain shape of an artificial intelligence with various icon of smart city Internet of Things Technology over Asian businesswoman hand using the smart mobile phone,AI and business IOT concept, retouch with new productCel mai nou raport publicat de IDC arată că în următorii patru ani firmele vor cheltui, la nivel global, o sumă dublă faţă de momentul actual pe soluţii şi aplicaţii de inteligenţă artificială (AI). În sume concrete, nivelul de cheltuieli va atinge 110 miliarde USD în 2024 faţă de 50 miliarde USD în acest moment. Un asemenea nivel va însemna o rată anuală compusă de creştere (CAGR) de peste 20% în perioada 2021 – 2024.

Acest nivel de cheltuieli va cunoaşte o asemenea creştere în mod primordial deoarece firmele vor accelera căutările de a se transforma digital pentru a rămâne competitive. Iar una din căile de a obţine aşa ceva va fi cea a implementării de soluţii AI. Motivul? Astfel de soluţii ajută la îmbunătăţirea experienţei consumatorilor şi la creşterea eficienţei angajaţilor.

Cazurile locomotivă de implementare a AI sunt socotite cele din zona de servicii clienţi, automatizarea proceselor de vânzări, automatizarea IT-ului şi zona de securitate şi prevenire a atacurilor informatice.

Conform IDC, firmele din comerţul cu amănuntul şi zona de banking vor cheltui cel mai mult cu produse şi soluţii IA. Comerţul cu amănuntul se va axa pe chatbot-uri şi motoare automate de recomandări pentru a îmbunătăţi experienţa consumatorilor, în vreme ce zona de banking va căuta să utilizeze AI ca mijloc de apărare contra fraudelor.

Analiştii IDC spun că firmele care vor deveni “alimentate prin AI” vor căpăta capacitatea de a sintetiza volume mari de informaţii (folosind tehnologia pentru a converti datele în informaţii, apoi în cunoaştere), capacitatea de a învăţa (prin folosirea IA pentru a înţelege relaţiile dintre diversele zone de cunoaştere şi apoi pentru a aplica învăţămintele trase la problemele de afaceri cu care se confruntă) şi capabilitatea de a furniza informaţii relevante pe scară extinsă (prin folosirea IA pentru suport în decizii şi procese de automatizare).