Flanco Retail a înregistrat o creștere de 40% la vânzările online, în cea de-a 10-a ediție de Black Friday, pe când traficul în magazinele fizice a continuat să fie în scădere cu aproximativ 25%, din cauza normelor de auto-izolare și distanțare socială impuse de autorități pe final de an. Anul acesta, campania de Black Friday se desfășoară între 23 octombrie și 30 noiembrie, în toate magazinele din țară și pe flanco.ro, pentru a oferi clienților timp suficient să-și aleagă produsele dorite și pentru a respecta normele de distanțare socială la casele de marcat.
„În fiecare an, am ținut cont de cerințele clienților noștri, însă anul acesta, pe lângă cerințele lor, ne-am axat foarte mult pe contextul actual, generat de pandemie”, spune Dragoș Sîrbu, CEO Flanco. „Din acest motiv am decis să extindem perioada campaniei de Black Friday la cinci săptămâni, astfel încât să oferim tuturor clienților noștri posibilitatea de a-și achiziționa produsele dorite în siguranță. Însă, spre deosebire de anii trecuți, din cauza pandemiei, s-a observat clar orientarea clienților către cumpărăturile online așa cum ne așteptam, cumpărăturile făcute online au înregistrat o creștere importantă, iar traficul în magazine a înregistrat o scădere.”
La ediția a 10-a de Black Friday, cei mai mulți clienți s-au orientat către produse de la branduri renumite și produse superioare calitativ. Astfel, televizoarele 4K cu diagonale mari, între 65”-75’’ au avut creșteri de peste 65%, iar laptopurile MacBook au înregistrat o creștere de peste 40%.
O altă categorie de produse care a fost vedeta acestei ediții de Black Friday a fost cea a produselor care au oferit confort suplimentar și utilitate caselor românilor. Astfel, purificatoarele de aer au înregistrat vânzări de 6 ori mai mari, în timp ce dezumificatoarele au avut o creștere cu până la 4,5 ori mai mare. Aspiratoarele robot, dar și cele verticale au avut creșteri de peste 60%, iar mopurile cu aburi, peste 65%. Aparatele electrice de făcut pâine au avut creșteri de peste 80%, blenderele – peste 55%, iar grătarele electrice de peste 90%.
„Anul acesta tendințele de cumpărare s-au schimbat în mod clar, iar lumea se adaptează inclusiv prin selecția de electrocasnice la noul stil de viață, de interior, de casă. În ce privește segmentele de preț, dacă în anii trecuți clienții se orientau spre produse din zona medie, anul acesta, cele mai vândute produse au fost cele de la branduri renumite, de calitate superioară și care oferă un confort suplimentar”, declară Ovidiu Nicușan, Director de Marketing Flanco România. „Este de la sine înțeles acest trend, având în vedere că mulți dintre români petrec mai mult timp acasă și își doresc să facă din propriul cămin un loc în care să poată da randament la serviciu, dar, în același timp, și un loc în care să se poată relaxa, având în vedere restricțiile impuse de autorități.”
Vânzările produselor din segmentele de preț superioare sunt susținute de gama extinsă de credite de consum pusă la dispoziția clienților, atât online cât și offline, de către retailer, anul acesta 25% din vânzări fiind finanțate de instituții financiare bancare și bănci.
Categoria de IT își păstrează tendința accelerată de creștere, astfel că s-a dublat numărul de tablete vândute, iar PC-urile au avut creșteri de peste 60%. În această categorie intră și dispozitivele care facilitează telemunca: vânzările de camere web au crescut de 20 de ori față de anii trecuți, routerele de peste 4,5 ori și smartwatch-urile au crescut cu peste 70%.
„Școala de acasă și telemunca sunt tendințe care nu ne vor părăsi prea curând, iar acest lucru se observă și în vânzările de anul acesta. Românii au pus în coșurile fizice sau virtuale, în jur de 20.000 produse din categoria IT&C”, declară Cătălin Croitoru, Director de Achizitii Flanco România.
Nici produsele care, în mod normal, erau cele mai căutate de Black Friday – frigidere și mașini de spălat rufe – nu au înregistrat o scădere, ci din contră, frigiderele și congelatoarele au crescut cu peste 50%, iar mașinile de spălat rufe cu uscător încorporat, cu peste 40%.