Fără îndoială, proliferarea noilor tehnologii, precum edge computing, a afectat fiecare industrie în ultimii ani. Din acest punct de vedere, însă, industria comerţului cu amănuntul s-a schimbat cel mai mult. De ce?
Experienţa consumatorului este acum mai vitală ca oricând. Ca atare, toate mărcile de produse caută să îşi mărească punctele de interacţiune cu clienţii lor. În zona de comerţ cu amănuntul, comportamentele consumatorilor determină acţiunile de a îmbunătăţi mereu experienţele din magazine în conjuncţie cu cele online.
Capacitatea unui brand de produse de a satisface şi chiar anticipa astfel de nevoi de experienţă bună se bazează din ce în ce mai mult pe acces apropiat cu cel în timp real la datele clienţilor, iar acest fapt este posibil atunci când infrastructura de procesare date se găseşte la marginea reţelelor de firmă, adică cât mai aproape de client. O astfel de arhitectură minimizează întârzierile de transfer de date şi devine esenţială pentru succesul pe termen lung al mărcii respective de produse.
Vertiv, unul din cei mai importanţi distribuitori regionali de soluţii IT, spune că transformarea către îndeplinirea scopurilor de mai sus necesită în primul rând spargerea silozurilor tehnologice pentru crearea de experienţe fluide, transformarea centrelor de distribuţie a produselor în centre de elaborare strategii alimentate de feedback-ul clienţilor şi îmbunătăţirea timpilor de livrare pentru noi tehnologii, printre altele. Toate astea înseamnă profitarea la maxim de tehnologia edge computing pentru a întări experienţa digitală a consumatorilor.
Graţie edge computing, orice comerciant poate asigura conectarea clienţilor şi ţinerea lor la curent cu cele mai actuale şi relevante informaţii despre produse, chiar în timp ce aceştia se găsesc în mediul de operare al comerciantului. Şi asta deoarece edge computing oferă procesare solidă de date şi o infrastructură de stocare date care reduce latenţele de transmisie, astfel încât sute de dispozitive pot fi simultan conectate online pentru o experienţă consistentă a clientului.
Sfatul Vertiv adresat comercianţilor în acest context este de a căuta parteneri tehnologici cu expertiză în soluţii de continuitate digitală, care pot elabora strategii tehnologice personalizate pentru profilul unic al fiecărui comerciant şi pentru nevoile lui strategice viitoare. Şi asta deoarece orice soluţie edge computing trebuie proiectată ca să influenţeze pozitiv experienţa consumatorului simultan cu controlarea deplină a costurilor şi crearea unor profile de date complete pentru fiecare client al comerciantului.
Astfel de soluţii ar putea include micro centre de date, date de infrastructuri pre integrate de servere, stocare date şi reţelistică, care permit procese facile de procurement pentru toate site-urile distribuite ale comerciantului. Iar cele mai multe astfel de soluţii includ monitorizare de la distanţă precum şi contracte de service şi mentenanţă care optimizează ciclurile de viaţă ale activelor comerciantului. Cu un partener potrivit, spune Vertiv, orice comerciant poate genera economii de capital şi cheltuieli operaţionale, poate minimiza complexitatea gestionării infrastructurii IT distribuite şi poate creşte densitatea activelor IT în scop de utilizare mai eficientă a spaţiului limitat.