Analiza, Financiar-Bancar — December 21, 2020 at 12:20 pm

De la inteligență articială la video banking

by

Online Internet banking 3d isometric banner. A Bank building with columns consisting of a digits matrix is shown on a laptop screen. Financial services available through the website on mobile devices.Pandemia a avut multe efectele, majoritatea fiind financiare. Criza economicî a avut efecte negative în aproape fiecare industrie, în timp ce oamenii au încercat să-și gestioneze ecnomiile pe fondul acestei incertitudini.

În timp ce clienții au căutat să-și recapete controlul asupra strategiilor financiare personale, băncile treceau prin tulburări proprii. Considerate „esențiale”, li s-a permis să rămână deschise, dar au trebuit să ajusteze operațiunile pentru a se potrivi orientărilor de distanțare socială, adoptând în același timp instrumente de lucru la distanță.

Băncile au fost însărcinate să accelereze propriile planuri de transformare digitală și să descurce specificul noilor programe financiare, oferind în același timp servicii critice în perioadele dificile pentru clienții lor. Pe măsură ce praful se instalează în 2020, unele instrumente pe care le-au ridicat pe parcurs vor dura probabil. Acestea sunt tendințele tehnologice ale serviciilor financiare pe care trebuie să le urmărim în 2021.

Băncile extind strategiile mobile

Tehnologia a adus comoditate aproape tuturor industriilor, iar sectorul serviciilor financiare nu diferă. Banca mobilă câștigase deja popularitate și acest lucru a crescut doar pe măsură ce pandemia a încurajat clienții să rămână acasă. Evoluția aplicațiilor bancare mobile, a serviciilor bancare video și a serviciilor notariale la distanță le-a permis clienților să facă banci cu ușurință de oriunde.

Circumstanțele împing, de asemenea, băncile să devină mai mobile pe plan intern. Sucursalele pot utiliza dispozitive mobile pentru a oferi angajaților mai multă flexibilitate în a ajuta clienții și a permite celor care așteaptă la coadă să cerceteze noi produse sau servicii sau chiar să efectueze singuri tranzacții de bază. Toate acestea pot ajuta serviciul să fie mai rapid și să le permită clienților să păstreze distanțarea socială, două lucruri care vor fi cheia pentru experiența din ramură care merge mai departe.

Mediile cloud ale băncilor vor crește mai complexe

În timpul lucrului la distanță, rularea a cel puțin a unor procese în cloud a evoluat de la o tendință la o necesitate. Serviciile financiare au fost rezistente la arhitectura cloud atât din motive de securitate, cât și din motive de conformitate și chiar și organizațiile care se află în cloud mențin adesea aceste medii simple.

Acum, când organizațiile trebuie să poată permite încărcări de lucru distribuite și să sprijine clienții de oriunde, băncile se vor inspira probabil din alte companii private și vor începe să adopte medii multicloud și hibride. Atunci când fac aceste mișcări, băncile vor trebui să se asigure că au succes și siguranță.

Utilizarea AI se va extinde

Băncile au la dispoziție mai multe informații decât oricând, mai ales când vine vorba de clienții lor. Extinderea serviciilor digitale permite mai multe oportunități de a adapta produsele și serviciile pentru clienții care ar putea beneficia cel mai mult de acestea, iar inteligența artificială(AI) bazată pe analiza datelor este tehnologia care o poate permite. Marketingul personalizat nu numai că poate ajuta organizațiile să-și promoveze produsele, ci și să ajute clienții să găsească mai rapid ceea ce caută.

Dincolo de serviciile personalizate, AI poate alimenta băncile din culise. Mediile IT devin din ce în ce mai complexe între cloud și operațiunile locale, iar AI poate ajuta la integrarea proceselor pentru a ajuta angajații să lucreze mai ușor.

Automatizarea va crește eficiența băncilor

Vorbind despre operațiuni simplificate, puține instrumente sunt mai valoroase în realizarea acestui lucru decât automatizarea proceselor (RPA). Automatizarea sarcinilor poate elibera timp prețios pentru a gestiona situații mai complexe cu clienții și într-o industrie care le cere clienților să aibă încredere în organizații cu problemele lor cele mai personale, construirea acestei relații este esențială.

RPA poate fi utilizat pentru a aproba clienții pentru împrumuturi și pentru a trece rapid prin acte. De asemenea, poate alimenta instrumente de servicii pentru clienți, cum ar fi chatbot și chioșcuri, care pot servi clienții în timp ce angajații sunt încurcați în alte chestiuni. Cel mai important, poate ajuta unele organizații să treacă de la sistemele vechi într-un moment în care modernizarea nu mai este negociabilă.